2016.07.05. 10:43
Nem mindenhol az Oreo a király
A csoki-vanília-puncs hatalma megtörhetetlen - fagyifronton.
Úgy tartják, némelyik vásárló úgy tér be hozzájuk, hogy nem is néz a pult mögé. Az eladók tehát bármilyen új ízesítéssel próbálkoznak, valaki észre sem veszi, azonnal rendel. Az ősi triumvirátus, a csokoládé, vanília és puncs ugyebár a legtöbb helyen kapható. A választás generációnként változik, életkorhoz köthető. Legyen bármilyen csábító újdonság, a hetven éves nagymama biztosan nem próbálja ki és marad a jól bevált, hagyományos ízeknél.
A másik véglet a fiataloké. Ők sokkal fogékonyabbak az új ízekre és hitvallásuk is más. Szívesen kipróbálják akár a narancsos-marcipános meggy, vilmoskörte mascarpone vagy gyömbéres-maláta fagylalt kombinációt.
Az árak nagyjából mindenhol ugyanazok, egy-egy gombócot 200 forintért kínálnak, igaz a gömbök méretében adódhatnak jelentős eltérések. No, meg a kínáltban. Nincs olyan hely, ahol ne szolgálnának valami különlegességgel, amivel újra és újra visszacsalogatják a vásárlókat.
Az eladók szerint napközben azok is betérnek egy-két gombócra, akiknek épp a közelben van dolguk, ám a legtöbben munkaidő után, délután 4-5 óra körül mennek be a cukrászdába. Előfordult már, hogy nem tudtak bezárni a bejáraton jelzett időpontban, annyian álltak sorba az édességért. Az sem véletlen, hogy a hétvégi várhatóan nagy forgalom miatt több cukrászda az hétfőnként tart zárva. Főként a nyári hónapokban és gazdasági szempontból előnyös döntés a hétvégi nagyüzem.
Például 25 és 30 fokos hőmérséklet idején nem lehet a megyeszékhely főterén végigsétálni úgy, hogy ne botlana bele az ember fagyizókba. Sokan veszik és viszik az év fagylaltját, ami a budapesti Nándori Cukrászda Vezúv elnevezésű nyalánksága lett. A nyertes íz lényegében nem egy komponensből állt, karamellás étcsoki meggyöntettel kínálják. A verseny és a rendezvény célja pedig nem más, mint a klasszikus és hagyományos jó minőségű kézműves fagylaltok népszerűsítése.